معرفی گیاه نخل بامبو
391 بازدیدجمعه 15 فوریه 2019aziziمقالات آموزشی

نخل بامبو که با نام نخل شامادورا نیز شناخته می شود، و یکی از گیاهان بومی از مناطق آمریکای مرکزی می باشد. این نخل زیبا دارای ظاهری کاملا ظریف بوده و ارتفاع آن از ۲ متر فراتر نخواهد رفت. لازم است بدانید این گیاه زیبا با توجه به نیازهای کمی که به نور دارد، بسیار مناسب برای آپارتمان ها بوده و زیبایی دو چندانی به آنها خواهد داد.

نیازهای پایه در نخل بامبو

از جمله نیازهای این گیاه زیبا آبیاری کم است، حتما هر بار که آبیاری گیاه را انجام میدهید اطمینان حاصل کنید که خاک آن خشک شده است، زیرا آبیاری زیاد منجر به از بین رفتن گیاه خواهد شد. لازم است بدانید که اگر جایگاهی دارید و می توانید یک جزیره آب زیر گیاه ایجاد کنید، بهترین شرایط رطوبتی را برای گیاه فراهم کرده و به رشد بهتر آن کمک می کنید.

این گیاه زیبا همچنین به دمای خنک نیاز دارد و اگر دمای محیط بالا رفت حتما آبپاشی را انجام دهید. این گیاه برای رشد بهتر نیازی به نور زیاد ندارد، از این رو اگر نوری کم تا متوسط نیز به آن بتابد مشکلی ایجاد نخواهد شد. تکثیر نخل شامادورا نیز از طریق بذر و یا تقسیم بوته امکان پذر می باشد.

برای نخل شامادورا بهترین خاک، خاک هوموسی سبک با زهکش مناسب می باشد، این خاک می تواند ترکیبی مساوی از خاک قلیایی، خاک برگ و باغچه باشد.

عوارض و درمان مشکلات نخل بامبو

معرفی گیاه نخل بامبو

  • ین نخل دارای برگ های به رنگ تیره می باشد، وجود برگ هایی روشن و شفاف در این گیاه نشان از کم نوری دارد، در این حالت گیاه را جا به جا کرده و به نقطه ای ببرید که نور بیشتری دریافت کند. این مشکل به دلیل کمبود مواد غذایی نیز به وجود می آید و در صورت وجود طبق دستور گیاه را تغذیه کنید.
  • اگر در گیاه خود شاهد نوک برگ هایی قهوه ای بودید، بدانید که کمبود رطوبت و پتاس و کلسیم این مشکل را ایجاد کرده اند. در این شرایط نیاز های تغذیه ای گیاه را تامین کرده و سپس از آب جوشیده برای آبیاری استفاده کنید.
  • برگ های زرد نشان از آبیاری زیاد، نور کم و دمای هوای زیاد دارند.
  • اگر برگ های گیاه شما رشد نکردند، بهتر است گیاه را داخل گلدانی بزرگتر قرار داده و آن را تغذیه مصنوعی کنید.
  • برگ هایی که تار عنکبوت به خود می گیرند، به دلیل وجود آفتی به نام کنه می باشد. از این رو با سم های مخصوص این آفت گیاه را سم پاشی کنید تا کنه از بین برود.
  • اگر برگ های گیاه خشک شدند نشان از تشنگی گیاه داشته و باید آبیاری کنید.

 

دیدگاه کاربران ارسال نظر