مراحل ساخت تراریوم تزیینی
402 بازدیدچهار شنبه 13 فوریه 2019aziziمقالات آموزشی

در مطالب گذشته در مورد اینکه تراریوم چیست و چه گیاهانی را می‌توان داخل آن قرار دارد مفصلاً صحبت کردیم. همان‌طور که می‌دانید تراریوم درواقع یک باغ شیشه ایست، باغی شیشه‌ای که به‌سان یک گلخانه عمل کرده و می‌توان بسیاری از گیاهان که نیازمند هوای گرم و مرطوب هستند را به‌خوبی داخل آن‌ها پرورش داد. در مطلب امروز آموزش ساخت تراریوم تزیینی را برای شما آماده کرده‌ایم، تراریومی که در آن تنها موجود زنده خزه بوده و مابقی عناصر تنها جنبه تزیینی دارند، با فلوریست همراه باشید.

برای ساخت تراریوم به یک سری از مواد و وسایل اولیه نیاز خواهید داشت که آن‌ها را برای شما جمع‌بندی کرده و به‌صورت لیست زیر آورده‌ایم:

  1. انواع خزه
  2. ظرف شیشه‌ای
  3. قاشق
  4. خرده‌سنگ
  5. اسپری
  6. قلم‌مو
  7. قطعات زغال فعال
  8. سنگ‌ریزه‌های تزیینی
  9. انبرک
  10. گوش پاک‌کن
  11. قطره‌چکان
  12. ماکت درخت

آماده‌سازی پایه تراریوم

مرحله اول:

مراحل ساخت تراریوم تزیینی

در قدم اول به‌اندازه یک قاشق از خرده‌سنگ برداشته و در کف ظرف شیشه‌ای خود بریزید؛ این کار به دلیل زیبایی و همچنین جذب آب اضافی است که خزه تولید می‌کنند.

مرحله دوم:

مراحل ساخت تراریوم تزیینی

از خزه‌ای که دارید، به‌اندازه کف ظرف خود انتخاب کرده و کمی آب بر رویش اسپری کنید تا کارکرده با آن راحت‌تر انجام شود.

مرحله سوم:

خزه را پس از خیس کردن و گرفتن آب اضافی بر روی سنگ‌های خردشده انداخته و سعی کنید تا کل لایه زیرین توسط آن پوشیده شود. درواقع لایه خزه‌ای که استفاده می‌کنید برای آن است که مانعی میان لایه‌های پایینی و میانی ایجاد شود تا در هم مخلوط نشوند.

مرحله چهارم:

یک قاشق از زغال را بر روی خزه ریخته و سعی کنید سطح آن پوشیده شود. این زغال برای از بین بردن بوی رطوبت داخلی تراریوم مورداستفاده قرار می‌گیرد.

آماده‌سازی لایه میانی و قسمت اصلی تراریوم

مرحله پنجم:

مراحل ساخت تراریوم تزیینی

یک‌لایه دیگر از خزه برداشته و ضخامت آن را بسته به سلیقه خود انتخاب کنید و بر روی لایه آخری که قراردادید بگذارید نکته مهم در این خزه نیز آن است که باید آن را کاملاً با آب خیس کرده و سپس آب اضافی آن را بگیرید.

مرحله ششم:

مراحل ساخت تراریوم تزیینی

برای زیبایی بیشتر تراریوم خود می‌توانید از وسایل تزیینی دیگری استفاده کرده و یا حتی می‌توانید از خرده‌سنگ‌های درتر نیز در میان آن‌ها بهره بگیرید.

مرحله هفتم:

مراحل ساخت تراریوم تزیینی

با استفاده از یک قلم‌مو و یک گوش پاک‌کن می‌توانید گردوخاک‌ها را از دور ظرف شیشه‌ای پاک‌کنید و در فواصل منظم به‌واسطه قطره‌چکان خزه‌های داخل تراریوم را آبیاری کنید و از داشتن یک ترا ریوم زیبا و سبز لذت ببرید.

دیدگاه کاربران ارسال نظر