شناسایی گیاهان سمی
547 بازدیدجمعه 22 فوریه 2019aziziمقالات آموزشی

بهار که می شود، همه علاقمند به نگهداری گیاهان سبز در منازل خود هستند، اما برای خرید گیاهان از قبل بررسی های لازم را انجام دهید، که در نهایت با خرید گیاهان سمی سلامت خود و فرزندتان را به مخاطره نیاندارید!

گل آزالیا

شناسایی گیاهان سمی

از بین گیاهان موجود که بیشترین استفاده را دارند، توصیه می شود از خرید چند دسته از گیاهان خودداری کنید، خرزهره، دیفن باخیا، گل انگشتانه، آزالیا، شوکران و کرچک سمی بوده و به شدت منجر به مسمویت و حتی مرگ کودکان خواهد شد. از این رو گیاهان فوق اگر هم خریداری می شوند نباید در دسترس کودکان قرار بگیرند.

گل انگشتانه

شناسایی گیاهان سمی

به طور مثال شیره سمی دیفن باخیا و کالادیوم که در اکثر منازل یافت می‌شود، در صورت خورده شدن می‌تواند سبب تورم، خارش و سوزش مخاط دهان، خفگی و یا آسیب گوارشی فرد مسموم شود.

گل شوکران

شناسایی گیاهان سمی

یا شمعدانی ها و آن دسته از گیاهانی که گرده افشانی دارند، برای کودکان و علی الخصوص نوزادان و آن دسته نوزادانی که دارای حساسیت های پوستی هستند به شدت خطرناک بوده و منجر به بروز علائمی بسیار شدید در آنها خواهد شد.

کرچک

شناسایی گیاهان سمی

برخی از علائم همچون التهاب پوست، چشم، دست و صورت از اولین علائم بوده و در صورت بروز مسمویت دارای علائمی همچون تخریب و سوزش مخاط دورنی و سوزش‌های گلو شود، و در نوزادانی که به صورت مادرزادی دچار حساسیت باشند منجر به مرگ خواهد شد.

کالادیوم

شناسایی گیاهان سمی

در آخر تصور اینکه گیاه خورده شده توسط حیوانات سمی نیست کاملا اشتباه بوده و گیاهانی که برای حیوانات سمی نیستند می توانند برای انسان ها کشنده باشند.

 

دیدگاه کاربران ارسال نظر