روش نگهداری از سرخس بوستون
409 بازدیدپنجشنبه 21 فوریه 2019aziziمقالات آموزشی

سرخس بوستون یکی از دسته گیاهان زیبایی است که بانام سرخس برگ شمشیری نیز معروف است. سرخس بوستون از دسته گیاهانی بسیار زیبا بوده که برای رشد خود نیازی به نور زیاد ندارد ازاین‌رو بسیار مناسب برای استفاده در آپارتمان‌ها است. سرخس‌ها نیاز به رطوبت بسیار بالایی نیاز دارند که اگر ین رطوبت تأمین نشود می‌تواند منجر به خشک شدن گیاه و ریختن برگ‌هایش شود. این گیاه همچنین نیاز به آبدهی بسیار زیادی دارد به‌طوری‌که در تابستان هرروز و در زمستان هفته‌ای دو بار نیاز آبیاری باید انجام شود؛ اما در یک قاعده کلی تمام گیاهان زمانی نیاز به آبیاری دارند که سطح روی خاک شده باشد. برای آبیاری سرخس دقت داشته باشید زمانی که سطح روی خاک به خشکی می‌رود آن را آبیاری کرده و حتماً زهکش مناسبی برای آن در نظر بگیرید.

بهتر است زیرگلدانی را با سنگ‌ریزه پرکنید و سپس گلدان را در داخل آن قرار دهید تا خیالتان راحت باشد که آب از زیرگلدانی به داخل گلدان بازگشت ندارد، این کار یک خوبی دیگر دارد و این است که آب جمع شده در داخل سنگ‌ریزه‌ها می‌تواند در طول روز تبخیر شود و رطوبت گیاه را تأمین کند.

روش نگهداری از سرخس بوستون

بهترین خاک برای این گیاه خاک جنگلی یا خاک‌برگ است که از دسته خاک‌های قلیایی بشمار رفته و بسیار خوشایند برای گیاه خواهند بود. دو نکته مهم در نگهداری این گیاه این است که همواره درجه حرارت بین 10 تا 30 درجه همراه با رطوبت حفظ شود و دوم آنکه در هنگام آبیاری آب را بر روی برگ‌ها نریزید و به‌شدت دقت کنید که آب تنها بر روی خاک گلدان ریخته شود نه برگ‌های گیا.

این گیاه نیازمند به کود دهی به میزان ۱ گرم در لیتر و هر هفته از فروردین تا شهریور است و کود موردنیاز آن را می‌توانید از گل‌فروشی‌ها تهیه کنید.

روش نگهداری از سرخس بوستون

سرخس‌ها اگر به‌اندازه کافی آبیاری نشوند، یا رطوبت کافی و نور مناسب به آن‌ها نرسد دچار سوختگی و ریزش خواهند شد؛ یادتان باشد نور کم برای گیاه ضروری است و اگر در محیطی قرار بگیرد که هیچ نوری به آن نرسد متوجه کم‌پشت شدن برگ‌های گیاه خواهید شد. درصورتی‌که شاهد این عارضه در گیاه خود بودید تنها کافی است در مدت یک هفته در جاییکه نور خوبی در آن جریان دارد گلدان را در سایه قرار دهید و اجازه دهید تا برگ‌هایی جدید در آن ظاهر شود.

 

دیدگاه کاربران ارسال نظر