آموزش داشتن گیاهان با طراوت
451 بازدیدچهار شنبه 20 فوریه 2019aziziمقالات آموزشی

تمامی افرادی که در منزل خود گیاهان طبیعی را نگهداری می کنند، همیشه در پی راهی هستند که گیاهان، شادابی و طراوت خود را حفظ کنند. امروز چند راه برای داشتن گیاهانی با سر زنده طراوت را با شما در میان خواهیم گذاشت، در ادامه با فلوریست همراه باشید.

از ظرف های شیشه ای برای نگهداری گیاهان استفاده نکنید

آموزش داشتن گیاهان با طراوت

یادتان باشد ظروف شیشه ای را فقط برای قلمه زدن گیاهان استفاده کنید، زمانی که گیاه شما ریشه داد باید ظرف آن عوض شود، عموما ظروف شیشه ای به دلیل آنکه نور خورشید را از خود عبور می دهند، و آب از آنها عبور نمی کند باعث گندیدگی ریشه گیاه شما خواهند شد. اگر تمایل به استفاده از این نوع گلدانها را دارید فراموش نکنید که آب گلدان را مرتبا تعویض کنید، و با سنگ های ریز ریشه را بپوشانید و آنها را مرطوب نگه دارید.

خاک گلدان هایتان را هر سال تعویض کنید

خاک گلدان ها را هر سال تعویض کنید، آبها دارای املاح بسیار زیادی هستند و اگر دقت کرده باشید پس از مدتی کپک و لکه های سفید بر روی خاک ایجاد می شود؛ این لکه ها نشانه ای بر فقر خاک بوده و باید خاک گلدان تعویض شود.

گلدان های سفالی را انتخاب کنید و از گلدان های فلزی دوری کنید

آموزش داشتن گیاهان با طراوت

گیاهان سالانه رشد می کنند و ریشه های آنها به فضای بیشتری برای رشد نیاز دارند. با تعویض گلدانها انگل های گیاهی را از بین برده اید و دیگر اجازه رشد به آنها را نداده اید، این تعویض گلدان برای تمام گیاهان لازم است؛ اما برخی گیاهان مانند کاکتوس که رشد آنها محدود تر است سالانه نیاز به تعویض گلدان ندارند، وانجام این کار چند سال یکبار کافی می باشد. فراموش نکنید بهترین گلدانها آنهایی هستند که با خاک رس تولید می شوند و با نام گلدانهای سفالی شناخته می شوند، این نوع از گلدانها دمای مورد نیاز ریشه گیاه را در زمستان و تابستان متعادل نگه می دارند. جالب است بدانید که گلدان های فلزی به دلیل زنگ زدن و افزایش نفوذ سم در خاک به هیچ عنوان مناسب گیاهان نیستند، و از بین گلدانهای فلزی فقط آن دسته که دارای روکش استیل می باشند بی ضرر هستند.

 گیاهانی که گرده افشانی می کنند در فضای خارجی خانه قرار دهید

گرده افشانی گیاهان فصول مختلف خود را دارد. این گرده افشانی باعث حفظ طراوت و شادابی گیاهان بوده، و بهتر است در فصل گرده افشانی گیاه خود را داخل هوای باز و بیرون خانه قرار دهید.

استفاده از کود برای گیاهان را فراموش نکنید

تمامی گیاهان در فواصل مختلفی از سال نیازمند مواد مغذی هستند، و این مواد از طریق خاک به مصرف گیاه می رسد. برای این منظور می توانید از کود های شیمیایی و کودهای غیر شیمیایی بهره بگیرید. کودهای شیمیایی را نصف غلظت نوشته شده بر روی بسته بندی به گیاهان خود بدهید، برای کودهای غیر شیمیایی هم می توانید از آب برنج بدون نمک، پوست تخم مرغ، مانده پوست میوه ها و … استفاده کنید.

آب و آفتاب دو فاکتور اصلی و مورد نیاز گیاهان

آموزش داشتن گیاهان با طراوت

آبیاری برای گیاهان مهمترین بخش طراوت آنهاست اما آبیاری گیاهان هم باید با توجه به نیاز گیاه انجام شود؛ از آبیاری بیش از حد نیاز گیاه خودداری کنید تا موجب گندیدگی ریشه گیاه خود نشوید. علاوه بر آبیاری به اندازه برای گیاهان خود فضایی مناسب را در نظر بگیرید که از نور خورشید بیشترین استفاده را ببرند، مکان هایی همچون پشت پنجره، پاسیو و بالکن برای گیاهان بهترین فضاها می باشند.

دیدگاه کاربران ارسال نظر